Translate

Saturday, March 28, 2020

Silence is a virtue. El silencio es una virtud

Think:
Silence is truly a virtue when practiced for God.  In developing a love for silence, I will learn a deeper wisdom, a broader outlook on everyday life, and a brighter vision of God’s nearness and love.  In human conversations, I will listen more and talk less, I will learn more and make fewer mistakes …  Each time I open my mouth, I will do so for a definite purpose, a good purpose.  God’s wisdom will take the place of my human folly, and my words will help those who hear me.  (P. 220)

My Daily Bread

Confraternity of the Precious Blood.



Pensar:
El silencio es realmente una virtud cuando se practica para Dios. Al desarrollar amor por el silencio, aprenderé una sabiduría más profunda, una perspectiva más amplia de la vida cotidiana y una visión más brillante de la cercanía y el amor de Dios. En las conversaciones humanas, escucharé más y hablaré menos, aprenderé más y cometeré menos errores ... Cada vez que abro la boca, lo haré con un propósito definido, un buen propósito. La sabiduría de Dios tomará el lugar de mi locura humana, y mis palabras ayudarán a quienes me escuchen.  (P.220)

Mi Pan de Cada Día
Cofradía de la Preciosa Sangre.

No comments:

Post a Comment