It has now been ten years since, with the IJHE's kind support, the word "hydrail" first entered the energy lexicon (IJHE Volume 29, Issue 4, Page 438). For ten years now, the University of North Carolina and the Mooresville Chamber of Commerce have convened scientists and engineers from all over the world at International Hydrail Conferences in Canada, Denmark, England, Germany, Spain, Turkey, the UK and the USA.
Despite all our efforts, though, the public media have ignored the existence of hydrail. Consequently, it may be pointless for Dr. Gomez or anyone else to approach large construction companies re: hydrail.
But Dr. Jaime Gomez and his colleagues are onto some things that are important, including ad hoc rail routes where inexpensive saddle monorail tracks and vehicles could soon operate using cast concrete guideways through parts of the world that may not be generally electrified until late in this century.
In the case of Colombia and the Isthmus, these places have abundant rain and hydroelectricity so that hydrail is not only a climate and environmental fit but also a means of establishing hydrogen-based transportation as the original infrastructure rather than as a successor to legacy carbon: petroleum of gas. It's not inconceivable that, upon Central America's relatively clean slate, the most important paragraphs of the new hydrogen economy narrative might be written.
For this reason I commend Dr. Gomez to the serious attention of the most forward thinking members in the IAHE. All of us in the hydrogen arena know first hand and all too well what it is like to see a needed technology dismissed by those who are either vested in legacy tech or fettered to the belief that the current dispensation "must be the best of possible worlds."
Let's get Dr. Gomez's canal initiative into the world's hydrogen discussion. Even if it is not achieved, as initially envisioned, its disruption of conventional thinking may bring about the birth of something equally important—or more so.
Sadly, large construction companies (or any other companies with massive amounts of capital embedded in pre-transition economies) are unlikely to be of much help.
Stan Thompson
Mooresville - South Iredell Chamber of Commerce Coordinator,
9th International Hydrail Conference
Mooresville North Carolina, 28117-8982 USA
A pesar de todos nuestros esfuerzos, sin embargo, los medios de comunicación públicos han ignorado la existencia de hydrail. En consecuencia, puede ser inútil para el Dr. Gómez ni a nadie acercarse a las grandes empresas de la construcción re: hydrail.
Pero el Dr. Jaime Gómez y sus colegas están involucrados en algunos proyectos importantes, incluidas las rutas ferroviarias ad hoc donde las pistas y vehículos monorail de silla pronto podrían operar utilizando guías de concreto, en partes del mundo que tal vez no serán electrificadas sino hasta finales de este siglo.
En el caso de Colombia y el Istmo de Panamá , estos lugares tienen abundantes lluvias y la hidroelectricidad por lo tanto, el hydrail no solo sería apropiado para el clima y el ambiente, sino también un medio para establecer el transporte basado en el hidrógeno como la infraestructura original en lugar de como un sucesor de carbono legado: de petróleo o de gas. No es inconcebible que, en esta zona de Centro y Sur America cuyo desarrollo está por empezar, los párrafos más importantes de la nueva narrativa de la economía del hidrógeno podrían ser escritos.
Por esta razón felicito al Dr. Gómez por la seria atención dada al tema, y por su visión avanzada en el IAHE. Todos nosotros que trabajamos en la area del hidrógeno conocemos de cerca y muy bien lo que se siente al ver una tecnología necesaria, ser excluída por los que están involucrados en el legado de las tecnologías actuales o encadenados a la creencia de que la dispensación actual "debe ser el mejor de los mundos posibles. "
Propongo discutir la iniciativa del canal del Dr. Gómez en la discusión sobre hidrógeno a nivel mundial. Incluso si no se logra, según lo previsto inicialmente, su interrupción del pensamiento convencional puede provocar más aún el nacimiento de algo igualmente importante.
Lamentablemente, las grandes empresas de la construcción (o cualquier otra compañía con cantidades masivas de capitales integrado en las economías pre-transición) es poco probable que sean de mucha ayuda.
Stan Thompson
Mooresville - South Iredell Cámara de Comercio Coordinador,
9 ª Conferencia Internacional Hydrail
Neumünster, DE 16-18 junio, 2014
Mooresville Carolina del Norte, 28117-8982 EE.UU.
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